Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2007 16:32 - Възможностите за участие на бизнеса в проекти по ОП „Транспорт” обсъдиха браншови организации с министъра на транспорта
Автор: alashka Категория: Бизнес   
Прочетен: 475 Коментари: 0 Гласове:
0



Днес, 23 януари 2007 г., в Министерството на транспорта се проведе среща между ръководството на министерството, в лицето на министър Петър Мутафчиев и членовете на политическия му кабинет, от една страна, и председателите на Българската стопанска камара, Браншова камара „Пътища”, Българска строителна камара, Национална транспортна камара и ръководителите на най-големите строителни фирми у нас, от друга страна.

По време на срещата представителите на Министерството на транспорта информираха за инвестиционната програма на Правителството за 2007 г. в областта на пътната и железопътната инфраструктура, вкл. за актуалните търгове за проекти в тази сфера.

Беше изтъкнато, че към момента има отворени 8 тръжни процедури, четири от които са за строителство и 4 – за услуги. Процедурите са обявени в средата на м. декември м.г., а сроковете по тях изтичат поетапно до средата на м. май тази година.

Само за пътна инфраструктура по оперативните програми „Транспорт” и „Регионално развитие” се планира да бъдат усвоени 1,2 млрд. евро, от които през 2007 г. се предвижда да бъдат осъществени следните проекти: Изграждане на участъка между 5-и и 72-и километър на магистрала „Марица” (вкл. два пътни възела и мост над р. Марица) за около 210 млн. евро от Кохезионния фонд; Изграждане на участъци от магистрала „Струма” (около 137 км) и др.

Предстои през следващата седмица МТ да обяви какви ще са проектите по ОП „Регионално развитие”, които ще са за рехабилитация на 800-1000 км пътища. Правилата за участие с проекти по структурните и Кохезионния фонд на ЕС ще са аналогични с тези по ИСПА, като се очаква в близките дни Министерството на финансите да публикува апликационните форми.

По време на срещата стана ясно, че се очаква до края на м. февруари т.г. Министерският съвет да одобри окончателно Оперативна програма „Транспорт”, след като в нея бъдат отразени забележките на Европейската комисия.

Министър Мутафчиев подчерта, че основните приоритети на МТ са: повишаване безопасността и сигурността на транспортната система; модернизация на транспорта и прилежащата инфраструктура; ускоряване изпълнението на проекти и подготовката на нови проектни предложения по Кохезионния фонд на ЕС. Според транспортния министър пътят за качествено изпълнение на проектите е да се търси коопериране между българския и чуждестранния бизнес, в условията на реално членство на страната ни в ЕС.

Представителите на бизнеса акцентираха върху необходимостта да се гарантира равнопоставеното участие на българските фирми като изпълнители на инфраструктурни обекти, финансирани по линия на присъединителните фондове. С цел преодоляване на съществуващите до момента проблеми, беше предложено да се прецизират критериите за оценка при кандидатстване в конкурси, вкл. от чуждестранните фирми да се изискват гаранции, че необходимите за изпълнение на проекта технически лица са наети по трудов договор и са платени поне за 6 месеца данъци и осигуровки в България.

Представителите на бизнес организациите предложиха, също така, държавните служители, които управляват средствата по европейските фондове да получават адекватно финансово стимулиране, с цел минимизиране на възможностите за корупционни практики и неефективно използване на европейските средства.

Участниците в срещата се договориха на 30 януари, вторник, в 14.00 ч да се проведе заседание, ръководено от зам.-министър на транспорта, на което да се дискутира около конкретните предложения на бизнеса относно критериите за кандидатстване в конкурсите, с цел постигане равнопоставеност на българските и чуждестранните фирми в процеса на усвояване средствата от европейските фондове.

По време на срещата от страна на бизнеса беше  повдигнат и въпросът за забавянето на плащания за изпълнени вече инфраструктурни обекти. В отговор на това, министърът на транспорта изрази мнение, че загубите на фирмите от просрочията трябва да се поемат от държавата, и се ангажира да работи за преодоляване на проблема.

С цел недопускане на кандидати с дъмпингови цени представителите на браншовите организации предложиха да поддържат регистър с индикативни цени за строителни услуги, които да служат за ориентир на комисиите по оценка на проектите.





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: alashka
Категория: Бизнес
Прочетен: 531044
Постинги: 404
Коментари: 154
Гласове: 624
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930