184 литра безалкохолни напитки средно е изпил българинът през 2006 г. Това е с 26 литра повече на глава от населението в сравнение с 2005 г. Потреблението на безалкохолни напитки в България за цялата минала година нарасна с 16% в сравнение с предходната. На пазара са реализирани общо 1405 млн. литра безалкохолни напитки, които по цени на дребно са за близо 1025 млн. лева. Производителите непрекъснато разширяват пазара с по-здравословни и с високи функционални качества наптики. Делът на безалкохолните напитки в общото потребление на всички видове търговски марки напитки на пазара нарасна от 60,0% на 62,0%.
Потреблението на бутилирани води продължава да се развива най-динамично. Делът им сред всички търговски марки напитки достигна 27%, което ги прави безпорен лидер на българския пазар. Потреблението им е увеличено с 22% или 114 млн. литра в повече, като на глава от населението достигна 81 л. На пазара има над 40 марки бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води в голямо разнообразие от опаковки и разфасовки. Потреблението на води в галони от 19,4 литра за офиса и дома е нараснало с 41%.
В другата основна група - газираните напитки потреблението достигна 537 мил.литра или 70 литра на глава. Това е с 9,5% по-високо от предходната година. Групата “колови” напитки продължава да държи лидерски позиции с дял от 29%. При напитките ”лайт” е отбелязан ръст от 29%.
Потреблението на плодови сокове и нектари през 2006 г. достигна 10 литра на глава от населението и е с 9,6% повече от предходната. На пазар навлизат продукти в нови опаковки и разфасовки, увеличава се разнообразието от местни и вносни продукти. Разширява се конкуренцията, но на продуктите на българските производители се дължат 90% от продажбите.
Обемът на потребление на негазирани напитки през 2006 г. достигна 156 милиона литра, което с 18% по-високо от предходната. Потребителят у проявява висок интерес към негазираните напитки и пуншове, обемът на които расте с 26%.
Увеличено е потреблението на студен чай с 23%, а на спортните и енергийните напитки с 43%. Техният общ пазарен дял е 1,1% от общото потребление на безалкохолни напитки. Разширява се присъствието на марки напитки от местни производители.
Цените на безалкохолните напитки през 2006 г. като цяло са нараснали с около 2,5% в сравнение с предходната година. Причина за това са по-високите цени на горивата, на опаковките и на транспортните разходи.
Всеки, който е против Русия, той е и сре...
Малко по- долу, русофобите са се обедини...
2. Арбитражен съд при БСК
3. "Бизнес Индустрия Капитали" - ежедневен електронен бюлетин за бизнес информация
4. BEIS - Информационна система за българските предприятия
5. Борсова информационна компания "Капиталов пазар"
6. Център за професионално обучение при БСК
7. Център за компютърно обучение при БСК
8. BIAnet - web-дизайн и хостинг
9. Технологичен пазар
10. Браншови организации, членове на БСК
11. "БСК - Комерсконсулт" - комплексно митническо обслужване; сертификати за произход
12. BUSINESSEUROPE - Конфедерация на европейския бизнес
13. Български фирми, сертифицирани по ISO
14. Фейсбук страница на БСК