При газираните напитки потреблението е в размер на 648 мил.литра, което е с 20,5% по-високо от предходната година. На глава от населението консумацията на напитки от тази група е нараснала от 70 на 85 литра. Групата “колови” напитки продължава да държи лидерски позиции с дял от 31%. При напитките ”лайт” е отбелязан ръст от 17%. Увеличава се делът на газирани напитки в по-големи разфасовки, предназначени за консумация в домашни условия.
Потреблението на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води е по-ниско от обичайното средногодишно в последните 10 години. Потреблението им през 2007 г. е увеличено с 15,7%, като на глава от населението достига 95 л. Това е 12 пъти по-високо от потреблението през 1990 г. Делът им сред всички търговски марки напитки остава най-висок - 28%. Това ги прави безпорен лидер на българския пазар, на който има 42 марки бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води в голямо разнообразие от опаковки и разфасовки. Потреблението на води в галони от 19,4 литра за офиса и дома е нараснало с 8%.
С 15% е по-голямо потреблението на плодови сокове и нектари през 2007 г. Консумацията на глава от населението достигна 11 литра. В сравнение с 1990 г. това е 4 пъти повече. Навлизат все повече нови продукти, което прави разнообразието още по-голямо. Сега на пазара има над 500 вида плодови сокове и нектари в различни опаковки и разфасовки от над 40 марки на български и чужди производители.
Обемът на потребление на негазирани напитки през 2007 г. е 180 милиона литра или 15% по-високо от предходната. Чувствително е нараснало потреблението на разтворими прахообразни напитки. Потребителят проявява висок интерес към негазираните напитки и пуншове, обемът на които е нараснал с 19%.
Увеличено е потреблението на студен чай с 49%, а на спортни и енергийни напитки с 73%. Заслуга за това имат преди всичко продукти, произведени от български фирми. Пазарният дял на двете групи напитки е все още нисък – едва 1,5% от общото потребление на безалкохолни напитки, но интересът към тях расте много бързо.
През 2007 г. компании от безалкохолната промишленост бяха сред първите в хранителната индустрия, които въведоха GDA (guideline daily amount - “Ориентировъчен дневен прием”) информация на етикетите на свои продукти. Този проект е в пълно съответствие с Европейския план за действие “Хранене, физическа активност и здраве”, одобрен от Европейската комисия. Схемата за етикетиране дава възможност на потребителите да се информират чрез единни визуални символи за количеството калории на порция от съответния продукт и процентното съдържание на тези калории в продукта, отнесено към ориентировъчния дневен прием (GDA).
За постите Постът е въздържание ...
Петте най-полезни сока
2. Арбитражен съд при БСК
3. "Бизнес Индустрия Капитали" - ежедневен електронен бюлетин за бизнес информация
4. BEIS - Информационна система за българските предприятия
5. Борсова информационна компания "Капиталов пазар"
6. Център за професионално обучение при БСК
7. Център за компютърно обучение при БСК
8. BIAnet - web-дизайн и хостинг
9. Технологичен пазар
10. Браншови организации, членове на БСК
11. "БСК - Комерсконсулт" - комплексно митническо обслужване; сертификати за произход
12. BUSINESSEUROPE - Конфедерация на европейския бизнес
13. Български фирми, сертифицирани по ISO
14. Фейсбук страница на БСК