Обществен съвет по търговска регистрация създадоха няколко бизнес организации, с цел подобряване работата на Търговския регистър. Инициатори и учредители на Съвета са: Американската търговска камара, Асоциацията на директорите за връзки с инвеститорите в България, Асоциацията на индустриалния капитал в България, Българската стопанска камара, Българската търговско-промишлена палата, Българският форум на бизнес лидерите и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България.
Членовете на Съвета одобриха текст на обръщение към министъра на правосъдието Меглена Тачева относно необходимостта от подобряване работата на Търговския регистър.
В писмото до министър Тачева бизнес организациите подчертават, че продължават да подкрепят принципите на реформата, но смятат, че към момента тя не отговаря на очакванията им за ускорена, опростена, унифицирана и евтина процедура по регистрация.
В качеството си на заинтересована страна, представителите на бизнеса настояват да бъдат включени по-активно в процеса на подобряване работата на Търговския регистър, като аз целта предлагат създадения от тях Обществен съвет по търговска регистрация да бъде институционализиран чрез промени в Закона за търговския регистър. В тази връзка, подписалите писмото организации предоставят на Министерството на правосъдието свой проект за промени в ЗТР. В предложения законопроект са предвидени още промени, касаещи възможностите за подаване на заявления от упълномощени лица, назначаването на вещи лица за оценка на непарични вноски, облекчена процедура за обявяване поканите за свикване на общи събрания, размера на таксите и др.
На вниманието на правосъдния министър са депозирани и резултатите от проучване сред 114 потребители на Търговския регистър (ТР), осъществено в периода 7-18 февруари т.г. сред членове на Американската търговска камара, БСК и БТПП. Резултатите показват, че клиентите на новия ТР оценяват работата му като незадоволителна. Всички анкетирани се обединяват около следните основни заключения:
- Трябва да се преодолее вътрешната неефективност в ТР чрез по-добро управление на работните процеси – нужно е спешно да се назначи директор на ТР, който да организира работата и пряко да отговаря за дейността и развитието на ТР.
- Трябва да продължи наемането, квалифицирането и положителното мотивиране на служителите. В момента Агенцията по вписванията има капацитет да обработва 50% от постъпващите заявления, т.е. всеки ден срокът за произнасяне става с по 1 ден по-дълъг (към 18-ти февруари срокът е 15 дни от подаването, ако за нов конкурс са необходими 60 дни, това означава, че в момента на постъпването си новите служители ще трябва да се борят с 75 дни закъснение).
- Необходима е повече и по-добре структурирана информация (спешно редактиране на уебсайта на ТР, включване на секция „Често задавани въпроси” и поне веднъж седмично качване на информация по актуални въпроси),
- Нужно е непрестанно усъвършенстване в процедурите и формулярите – превеждане на формулярите на чужди езици, добавяне на процедури, отстраняване на проблеми в електронното подаване, наблюдение и унифициране на практиките,
- Нужно е незабавно изясняване на процедурата за подаване на заявления от чужди лица – на практика новият ТР блокира дейността на чуждите инвеститори в България,
-
Нужни са спешни законодателни мерки за преодоляване на съществени проблеми: дублиращи се фирми, заявители и други.
Румен Петков пак си направи “Обществен с...
ИЗЯВЛЕНИЕ НА ИНЖ. КРАСИМИР АНГЕЛОВ ПРЕД ...
2. Арбитражен съд при БСК
3. "Бизнес Индустрия Капитали" - ежедневен електронен бюлетин за бизнес информация
4. BEIS - Информационна система за българските предприятия
5. Борсова информационна компания "Капиталов пазар"
6. Център за професионално обучение при БСК
7. Център за компютърно обучение при БСК
8. BIAnet - web-дизайн и хостинг
9. Технологичен пазар
10. Браншови организации, членове на БСК
11. "БСК - Комерсконсулт" - комплексно митническо обслужване; сертификати за произход
12. BUSINESSEUROPE - Конфедерация на европейския бизнес
13. Български фирми, сертифицирани по ISO
14. Фейсбук страница на БСК