През третото тримесечие на 2006 г. общото потребление на безалкохолни напитки е нараснало с 14%, съобщават от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, член на БСК. Това е с 49 мил.литра повече от същия период на предходната година и 130 мил.литра в повече за 9-те месеца.
Отново е с най-висок ръст - 19 % или 29 мил. литра повече е потреблението на бутилирани води. За натуралните минерални води увеличението за деветте месеца е с 21%. За девет месеца консумацията на води в обществения сектор в галони 19,4 литра е увеличена с 45%.
През тримесечието потреблението на напитки от групата на газираните, в сравнение със същия период на 2005 г., е увеличено с 7% или с 13 мил.литра. За някои видове като напитки тип “колови” увеличението е 12%, за напитките тип “портокал” - 7%, за тип “лимонади” - 8%. Най-чувствително е увеличението при напитките тип “лайт” (кока кола и пепси кола) - 29%.
При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за тримесечието е нараснало с 11%, като групата на плодовите не газирани напитки продължава да е сред най-предпочитаните с ръст от 25% за деветмесечието.
Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 8%, което се равнява на близо 2 мил.литра в повече. Расте търсенето на продуктите, предлагани в стъклени бутилки 0,25 л. и опаковки тип “тетрапризма”. Българските продукти доминират с пазарен дял от 86%.
Продължава да расте броя на българските фирми, които предлагат студен чай и енергийни напитки. По-голямото разнообразие и по-атрактивните цени на продуктите е причина за скока в потреблението в сравнение с третото тримесечие на 2005 г. – 55% при студения чай и 51% в групата на спортни и енергийни напитки.
Консумацията на безалкохолни напитки през трето тримесечие и деветте месеца на годината дават основание 2006 г. да бъде поредната успешна за производители и търговци. При тази динамика на потребление в края на годината консумацията на безалкохолни напитки може да надхвърли 1400 мил.литра, което би се равнявало на 15% ръст, а потреблението на глава от населението да нарасне от 157 на 181 литра.
ФИЛОСОФИЯ НА ОБЩОТО И НА ИДЕЯТА ЗА...
Бойко Борисов ще участва в 65-та сесия н...
2. Арбитражен съд при БСК
3. "Бизнес Индустрия Капитали" - ежедневен електронен бюлетин за бизнес информация
4. BEIS - Информационна система за българските предприятия
5. Борсова информационна компания "Капиталов пазар"
6. Център за професионално обучение при БСК
7. Център за компютърно обучение при БСК
8. BIAnet - web-дизайн и хостинг
9. Технологичен пазар
10. Браншови организации, членове на БСК
11. "БСК - Комерсконсулт" - комплексно митническо обслужване; сертификати за произход
12. BUSINESSEUROPE - Конфедерация на европейския бизнес
13. Български фирми, сертифицирани по ISO
14. Фейсбук страница на БСК