Пред нас стои логичният въпрос, дали поредното отлагане на реформата в търговската регистрация е провокирано от целенасочени действия (или бездействие) на някои кръгове, които бяха против тази революционна промяна, или е поради липса на професионализъм.
На българския бизнес все още не е даден ясен отговор за какво са изхарчени не малко бюджетни средства по подготовката на Търговския регистър, а и предвиден ли е достатъчно финансов ресурс, което да гарантира, че няма да станем свидетели на поредно отлагане след 1 януари 2008 г.
Липсва прозрачност и по серия други въпроси, свързани с реформата на търговската регистрация, за което БСК още преди около месец изрази безпокойство и настоя изпълнителната, законодателната и съдебната власти да оповестят намеренията си относно старта на Регистъра. Отговор на множеството поставени от БСК въпроси така и не беше получен. Напротив, администрацията продължаваше да твърди, че стартът няма да бъде провален, което в крайна сметка не се оказа вярно. Подобен стил на работа, при който държаната администрация заблуждава, че е готова за действие, поставя под въпрос доверието между същата тази администрация и бизнеса.
Припомняме, че Европейският съюз си е поставил амбициозната задача да бъдат намалени с 25 процента пречките пред бизнеса, вкл. регулаторните режими и възможностите за стартиране на бизнес. В този контекст, за нас няма да бъде изненада, ако в следващия Мониторингов доклад за България бъде отбелязана тази административна немощ, на която ставаме свидетели в момента. Още повече, че Законът за търговския регистър беше изготвен с участието и съдействието на редица авторитетни международни и донорски организации, както и със силната подкрепа на българските бизнес организации.
Потвърждаваме своето убеждение, че преминаването от съдебна към административна процедура изисква координираните усилия на законодателната, изпълнителната, съдебната и местните власти, както и съдействието на бизнес организациите. За съжаление, както изготвянето на подзаконовите нормативни актове, така и цялостната дейност по подготовка на реформата се осъществява до този момент при недостатъчна прозрачност и без участието на бизнеса. Ето защо, НАСТОЯВАМЕ: Да бъде допълнен Законът за търговския регистър, като се предвиди създаването на Обществен съвет, с участието на бизнес организациите, упражняващ мониторинг върху подготовката и експлоатацията на Търговския регистър. Държавата да консултира с бизнеса въпросите, които се отнасят до реализиране на реформата, вкл. промени в нормативната уредба.
Следващите месеци на отлагане на срока се дават не за почивка, а за сериозна, организирана и отговорна работа с ясна и вярна информация за действително извършеното, както и своевременно формулиране и адресиране на евентуални проблеми от нормативен, организационен, кадрови, финансов и друг характер.
В заключение, бизнесът иска отговорност за досегашните грешки и ясни гаранции, че реформата ще се състои и то по начин, който е приемлив и полезен за обществото, а бъдещият Търговски регистър ще отговаря на модерните европейски практики, ще се ползва с доверието на търговците и на цялото общество. Защото от ситуацията в момента единствените губещи са българската икономика и българският бизнес!
Вкарват лихварите в регистър на БНБ
Покупките на изплащане - в кредитния рег...
"Имоти по време на чума" - !?!...
Документи: Ваксините на Pfizer срещу Ков...
2. Арбитражен съд при БСК
3. "Бизнес Индустрия Капитали" - ежедневен електронен бюлетин за бизнес информация
4. BEIS - Информационна система за българските предприятия
5. Борсова информационна компания "Капиталов пазар"
6. Център за професионално обучение при БСК
7. Център за компютърно обучение при БСК
8. BIAnet - web-дизайн и хостинг
9. Технологичен пазар
10. Браншови организации, членове на БСК
11. "БСК - Комерсконсулт" - комплексно митническо обслужване; сертификати за произход
12. BUSINESSEUROPE - Конфедерация на европейския бизнес
13. Български фирми, сертифицирани по ISO
14. Фейсбук страница на БСК