БСК получи информация от търговския ни представител в Пекин за инициатива на Китайската асоциация за международна търговия (КАМТ), която е на директно подчинение към Министерство на търговията, съвместно с Пекинския център за международните търговски марки, е в процес на разработване на промоционална програма за внос на стоки в Китай.
КАМТ предвижда да публикува на хартиен и електронен носител „Наръчник на вносителя” (Purchase Guide), в който ще бъдат включени конкурентни продукти от цял свят, подходящи за китайския пазар. Програмата е в изпълнение на националната политика за насърчаване на вноса в Китай и поощряване навлизането на конкурентни чуждестранни стоки на китайския пазар. България е сред страните, поканени да се включат в програмата.
Програмата ще бъде реализирана в следните три етапа:
1. Селектиране, регистриране и оценка
Със съдействието на търговско-икономическите служби на Министерството на търговията на Китай в чужбина, посолствата и консулствата на чуждите държави в Китай, ще бъде установено дългосрочно сътрудничество на КАМТ с професионални бизнес организации и асоциации на чуждите държави. Целта е да бъдат селектирани малки и средни предприятия с предмет на дейност в следните сектори:
– Нови енергийни източници и природосъобразни материали;
– Енергоспестяване и опазване на околната среда;
– Биомедицина;
– Информационни технологии;
– Машини и съоръжения;
– Селскостопански продукти и хранително-вкусова промишленост;
– Луксозни стоки;
– Модерни услуги.
Кандидатстващите предприятия и техните продукти ще бъдат оценявани и селектирани от експерти в съответния сектор според тяхната конкурентноспособност, в съответствие с национална външнотърговска политика на Китай.
Селектираните предприятия ще бъдат информирани и помолени да предоставят подробна информация за своите търговски марки и продукти. В резултат, на Пекинския център за международните търговски марки ще бъде възложено да търсят агенти и дистрибутори за тези предприятия и техните продукти в Китай.
2. Промоция на национално ниво и обучение на квалифицирани агенти и дистрибутори
Предприятията и техните продукти, включени в националната промоционална система, ще бъдат обединени в „Наръчник на вносителя”, в базата данни на Китайската асоциация за международна търговия и на интернет страницата на програмата. Всички разходи са за сметка на КАМТ.
С подкрепата на китайски бизнес асоциации и палати в специфичните отрасли, предприятията и техните продукти – групирани по националност или отрасъл – ще бъдат промотирани на национално ниво сред крайните потребители и потенциални агенти и дистрибутори. В същото време, избрани и обучени агенти и дистрибутори ще бъдат препоръчани на предприятията.
По време на този етап, предприятията следва да установят отношения на сътрудничество с китайски агенти и дистрибутори. С цел избягване на възможни проблеми, които биха могли да възникнат в резултат на техните търговски взаимоотношения, китайските агенти и дистрибутори ще бъдат под контрола на КАМТ.
Горепосочените два етапа следва да бъдат завършени в рамките на 180 дни. В случай, че в рамките на този период дадено предприятие не е успяло да намери подходящ агент или дистрибутор, то би могло да кандидатства за „попечителство”, т.е. неговите продукти или търговски марки ще бъдат пряко управлявани от Пекинския център за международните търговски марки и продавани на крайните потребители.
3. Оторизирано управление
Предвижда се да бъдат създадени дистрибуционни центрове на територията на Китай, в които агентите и дистрибуторите ще популяризират търговските марки и продуктите. На дистрибуторите и агентите ще бъдат осигурени правни, финансови, застрахователни и маркетингови услуги. До края на 2009 г. ще бъдат създадени 7 дистрибуционни центъра за индустриални стоки в градовете: Далиан, Тиандзин, Шанхай, Гуанджоу, Ухан, Сиан, Ченду. На тази база ще бъдат създадени центрове за търговия на дребно в други градове, в зависимост от пазарното търсене.
За потребителските стоки се предвижда изграждането на дистрибуционен център в Шанхай, който ще покрива 13 градове в делтата на р. Яндзъ. След изграждането на интегрирана система за дистрибуция и търговия на дребно, тя ще бъде разпространена и в други райони на Китай.
В тази връзка, БСК набира предложения на български фирми за конкретни стоки, предназначени за китайския пазар. Желателно е стоките да са от посочените сектори. Предложението да съдържа детайлно описание на продукта, конкурентни характеристики, количествен капацитет, опит в износа в други страни, кратко представяне на българската фирма.
Материалите да се изпращат на български и на английски език на Веселин Илиев, Главен Директор „Международно икономическо сътрудничество”, Българска стопанска камара, Тел: 02/ 932 0954; ierc@bia-bg.com , в срок до 23 юни, понеделник.
Една артистична премиера
Нова надпревара във въоръжаването между ...
2. Арбитражен съд при БСК
3. "Бизнес Индустрия Капитали" - ежедневен електронен бюлетин за бизнес информация
4. BEIS - Информационна система за българските предприятия
5. Борсова информационна компания "Капиталов пазар"
6. Център за професионално обучение при БСК
7. Център за компютърно обучение при БСК
8. BIAnet - web-дизайн и хостинг
9. Технологичен пазар
10. Браншови организации, членове на БСК
11. "БСК - Комерсконсулт" - комплексно митническо обслужване; сертификати за произход
12. BUSINESSEUROPE - Конфедерация на европейския бизнес
13. Български фирми, сертифицирани по ISO
14. Фейсбук страница на БСК